Direktlänk till inlägg 2 april 2012

nya gåstolen i morgon

Av Helena - 2 april 2012 22:08

Då va det äntligen dax för den nya gåstolen i morgon! en bronco. samma princip somo när han hade den som kallas ponny, men denna har stora hjul, så han kan köra den ute. Så den ska för det mesta stå på dagis, såvida det inte är ett längre uppehåll, då får den åka med hem.
I morgon är det även dax för den första simturen på vattengympan för john! Denna gången blir det pappa som aggerar "flytväst" då jag fick så himla ont i kroppen av att hålla john i det läget i 45 minuter! så det får bli såhär!

Annars i veckan så är det åter dax för ett besök av bostadsanpassningen. dock tror jag inte att det blir så! det va jag och AT som ger "gubben" en sista chans att komma hit, kan inte han, då får hans kollega ta över, och då ska hon hit SNART! Nu tänker vi inte vänta längre!

Sen är det hab med mia + att hon ska lämna nya prover. Sen va det lite till som jag visst glömt nu, men ingen gris på taket, det står i kalendern :P

Nu ska jag gosa ner mig jämte min kalla lille kille, som vägrar ha vare sig pyjamas eller täcke på sig under natten... kall på kroppen, men han vägrar! men mjuk och gossig är han! ;)

 
 
Ingen bild

Jaqueline.Larsson@gmail.com

2 maj 2012 14:43

Hej Helena!
Hittade din blogg genom en sökning om muskelsvaghet hos barn, och känner mig så träffad av era inlägg.

Vår pojke Liam på 1,5år lider oxå utav muskelsvaghet men okänd diagnos.
Liam fick epilepsi när han var 6månader gammal och äter medicin morgon och kväll för att hålla kramperna borta. Ett halvår senare efter hundra blodprover, eka, EEG, hjärnröntgen, ryggmärgsprov så kan de inte hitta vart det utlöser ifrån. Platsen epn kom förut är borta men utan medicin får han åter anfall. Liam lider i nuläget inte utav sin ep då har får ett anfal när medicinen behöver ökas, ca var fjärde vecka.

På vägen hit har Liam kommit efter väldigt mycket i sin utveckling. Nu vid 1,5 års ålder kan han inte sitta själv längre tid utan faller som en sten utan fallreflexer. Kan inte åla,krypa,gå osv. Han har fått ståskal och ortroser samt får till sjukgymnast.
Liam ser precis som er pojke, ut som alla andra barn. Vi har läkare på Astrid Lindgrens sjukhus. Vi har inte fått någon diagnos angående hans muskelsvaghet och har gjort alla prover (enligt dom) man kan göra. Inget är konstigt eller avvikande, inte ens dåligt järnvärde.

Skulle jättegärna vilja ha mer kontakt med dig!
Mvh Jaqueline

Helena

14 maj 2012 10:32

hej.
Har inte varit inne på bloggen på länge.
Tycker inte det är så kul saker att skriva om. i början av vår utredning så hände det så mycket hela tiden. nu är det mest en evig väntan mellan alla besök och allt som ska göras.. Så det finns inte så mycket att skriva.

Vi har lagt ner johns eventuella ep anfall. de hade ingen aning vad det berodde på, så då är det ju lättast att bara lägga det på is sålänge!

Han lärde sig att sitta då vid 1½ men det va inte bra. man kunde inte lita på om han satt kvar eller ramlade! Men nu vid 2 år så sitter han oftast kvar!
Han kör sin rullstol och även bobby car går bra, av någon anledning ;) Sen kan han dra sig fram någon meter på golvet, vid bra dagar! men det började han med senare om jag inte minns fel..

Du får gärna lägga till mig på FB om du vill. jag är där nästan alltid ;) lättare att få kontakt där än här!
Sök på Helena Dedorsson, så hittar du mig :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helena - 26 juni 2019 18:56

  hej läsare!  Fick idag ett mejl om en ny kommentar här i bloggen. Och det va kul! Alltså kul att bloggen fortfarande lever!  Jag har tänkt på bloggen då å då genom åren, men hade helt tappat adressen hit, alltså ens vilken portal jag bloggat ...

Av Helena - 1 januari 2015 21:24

Fick friska upp minnet helt med både kolla upp inloggningsnamnet och lösenordet. kom faktiskt inte ens ihåg adressen hit, vilken av alla bloggar som jag skrev på! ;)  men nu jäsiken!    Låg och funderade i natt på vad jag/vi varit med om nu und...

Av Helena - 14 september 2012 17:40

va längesen det va jag bloggade. och som vanligt har jag ingen aning om vad jag senast skrivit om, vad jag berättat eller vad jag hade tänkt berätta.. och jag går aldrig tillbaka och läser innan jag bloggar igen ;) så fungerar det här! ;) Vi har inte...

Av Helena - 25 juli 2012 12:00

då har sommarne kommit, iaf för ett par dagar. jag måste säga att jag har lite problem när det växlar mellan 13 grader och dagen efter är 25. John är på dagis och leker med alla barnen, jag frågade hur det kunde komma sig att han på 2 dagar har sliti...

Ovido - Quiz & Flashcards