Alla inlägg under januari 2015

Av Helena - 1 januari 2015 21:24

Fick friska upp minnet helt med både kolla upp inloggningsnamnet och lösenordet. kom faktiskt inte ens ihåg adressen hit, vilken av alla bloggar som jag skrev på! ;) 

men nu jäsiken! 


Låg och funderade i natt på vad jag/vi varit med om nu under 2014, det händer ju trots allt ganska mycket på ett år. 

Tänkte, mest för min egen skull rada upp händelser, både bra och dåliga. 

mest för att få lite perspektiv och även lite ordning och reda. Jag är inte speciellt bra på att hålla iordning på huset, men att hålla koll på vad som händer runt om mig, det går inte annars! 


+ vi fick rätt hos Boverket och kummumen fick nu äntligen lite eld i rumpan! 

- hade ett, vad vi trodde, ett jätte bra möte med kommunen där vi blev lovade att få assistans. Lovade i ord när hon var här! Ca 2 veckor senare fick vi avslag på allt! Hon hade haft möte med sina kollegor och det blev verkligen en kovändning! 

+ fick våran lille Max. Lite tidigt, men det gjorde att vi fick möjlighet att träffa min gamla klasskompis som oxå låg inne på neo! trader inte träffats sen John bara var någon månad! 

- vårt assistansbolag bara ryckte på axlarna när vi fick veta att vi fått avslag igen. Noll support och bolaget borde inte få finnas!

- Olle fick åter jobba mitt i sommarn när de flesta andra tar semester. Då när dagis har stängt osv. MEN det var sista gången! Nu i sommar ska han ha semester precis när han vill! :D 

-bap handläggaren gjorde åter en vändning. I sista stund slängde han in en ny ritning till nämnden vi skulle till några veckor senare. En mindre, bara hälften av den han gjort innan. Och kallade nu hans första ritning för "våran" och den andra för hans.. 

+ möte med nämnden som gick helt på vår linje. Äntligen skulle vi bygga! 

- bara för man har ett ja i nämnden så är det måååånga veckors väntan som kvarstår! Bygglov, kartan, möten, osv. 

+vi började äntligen bygga! 5 dagar ifrån att ha nått treårs gränsen, sen vi lämnade in ansökan. Det SKA ta Max 6 månader. Undra vad HAN, handläggaren, kostat under dessa tre år, 14 ritningar, möten, osv!? 

+ vi blev äntligen av med det hemska assbolaget! Så om ni funderar på NOA assistans, tänk om!!!! 

+skaffade ett annat assbolag! som verkligen har förklarat SÅ bra det här med assistans, vad det handlar om! 

Nu väntar vi bara på vad FK ska säga om det hela! 


Känns ändå som jag glömt en massor och jag har tex inte tagit upp att John fått ett stort intresse för kälkhockey och syrran mia har fått ett stort intresse för handboll. Max stora intresse är nog att sura så fort man inte gör som han vill! ;) 

Ovido - Quiz & Flashcards