Alla inlägg under maj 2012

Av Helena - 14 maj 2012 10:32

Ja så nu är han stora killen! och tunga!
Vi har fått reda på att vi ska få vårt hus bostadsanpassat, vilket kommer kosta massor, då de gör om hela nedervåningen. vi pratade om 1 plans hus, men då fick vi bekosta allt själva. Så vill de slänga ut minst ½ mille på detta så gör det då..
Vi har även lämnat in papper om bilstöd, då det inte kommer fungera att ha med elrulle, vanlig rulle, sulky, 2 barn och 2 vuxna i de bilar vi har nu. tutalt omöjligt!
Det tog hab ca 2 månader att kolla upp den där elrullen som stod i halmstad, den som vi skulle låna medans den nya beställdes, så han slapp att sitta i sulky ytterligare 1 sommar! försök att få en 2 åring att tycka det är kul med enbart sulky en hel sommar, det går åt pipan! MEN, efter då 2 månader så fick vi veta att den där rullen i halmstad är för gammal och ska skrotas. så vi får ingen elrulle innan till hösten! skit pannkaka på det! Så nu får vi försöka hitta något litet elfordon som john kan ha i sommar så han slipper sitta still..

Vi har fortfarande inte kommit någonstans i utredningar. dvs. läkaren har ingen aning! Jag har själv kontaktat en läkare i kungälv, men han hade många patienter så han kanske inte har tid. annars har jag en i karlstad som jag ska kontakta.. suck. åka land å rike runt, men vad gör man inte!?

Nu känns det som jag glömde något.. men det får vara. nu ska john till dagis och jag ska snart till jobbet/praktiken (det obetalda jobbet ;) )

Ovido - Quiz & Flashcards