Alla inlägg under juli 2012

Av Helena - 25 juli 2012 12:00

då har sommarne kommit, iaf för ett par dagar. jag måste säga att jag har lite problem när det växlar mellan 13 grader och dagen efter är 25.
John är på dagis och leker med alla barnen, jag frågade hur det kunde komma sig att han på 2 dagar har slitit HÅL i sina OT skor i skinn, när han inte lyckats med det på hela våren! jag fick till svar: bobby car sliter ju mycket på skor! jag svarade : hur kommer det sig att han lyckades på 2 dagar (med sommarvikarier) och inte lyckats med det på hela våren.. detta hade de inget svar på. Jag tror han har suttit på bobby caren hela dagarna, förutom när de varit inne och ätit. och det är inte riktigt tanken med bobby caren! JAG SAKNAR DEN ORDINARIE PERSONALEN!!!!
Men men.
Idag skulle jag satt på honom hans sandaler, de är inte så ömtåliga, men stabila och bra. MEN, där hade vi delade tankar! Han skulle ha sina nya blixten mc queen skor! Såklart!!!! så sandalerna fick följa med i påsen!


John har lärt sig att köra permon och nu går det som en dans! han sladdar runt bilar och rabatter och har ännu inte kört på något (mer än att kört över mormors fot 2 ggr i går ;) )


I em ska det köras hö hos grannen och jag kan tro att john ska vara med! ;) hoppas att det går bra!
Mia och mormor ska på teater, trollkaren från Oz i fbg.

De ringde även från FK och ville prata bilstöd. hon hade visst en massa frågor (inte jag som pratade med henne) men hon undrade även över bostad osv, så det va nog bra att hon fick reda på att hela vårt hus ska anpassas...
Hon förstod även problemet med bussen, varför vi inte kan åka buss.. stora bussar, inget handikappsanpassat, bussen går 3 ggr om dagen (förutom helger, då går den inte) ;)


Nu ska jag hitta på något. vi hörs! :)

Av Helena - 19 juli 2012 10:15
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Helena - 2 juli 2012 20:18

Efter att ha försökt få tag på AT sen igår så ringde hon mig på kvällskvisten. snacka om att ha mycket att göra!
Hon ville prata med mig om 2 saker. elrullen + bostadsanpassningen. Super! det va ju dessa två saker jag ville prata med henne om!

Först  BA, hon hade pratat med M och han tyckte jag hade så vettiga ideér och bra lösningar!
Jaha?? Varför kunde han inte kläckt ur sig det när han va här då, varför ska det gå via AT? För på honom, när han va här, lät mina ideér inget vidare... Men skit i det, köp en häst. Jag ska iaf kolla på intyget som hon skrivit ihop på fredag och se så inte hon glömt något som jag tycker ska vara med. Blir nog en klarare bild vad det handlar om på fredag när jag ser alla hennes punkter.

MEN nu till det spännande!!!! John ska köra elrulle på fredag! Han ska få provåka i en och se om han klarar av att köra en, om detta är vad han kan tänkas behöva, då ska det beställas en. Nu har jag även fått veta vem dt är som tar sån tid på sig. det va visst AT själv. just det här att john ska få testa innan hon kan beställa. så fungerar det iaf här. MEN sen är det halland i sig som är vääääldigt segt. undra om man inte kan få ett nummer till någon och ringa och tycka till ;) 
At berättade även att en service tekniker från hmc ska vara med. Han hade direkt frågat om det va den goa lille killen i rullstol som skulle få en elrulle :) när han fick reda på att det va Denna goa lille kille blev han jätte glad för att han skulle få vara med :D John sätter då sina spår överallt   

Så nu vet ni vad jag kommer gå och längta efter hela veckan! men i morgon gäller det först och främst.. då är det tenta igen... hoppas jag fixar denna med. Barnen åker med mormor och morfar till borås djurpark, så får jag migrän, som efter förra tentan, då är det bara att hoppa i säng och sova :D

Ovido - Quiz & Flashcards