Alla inlägg under januari 2012

Av Helena - 30 januari 2012 10:37

Nu verkar det som john mår bättre igen, han drog sig runt på golvet lite mer igår igen.
Jag fick hem ett piano igår, och det va ju givetvis väldigt kul att "känna" på ;)
Pianot kom hem till oss i skopan på en jätte traktor, så när traktorn skulle åka hem igen, så fick john åka med. Det riktigt lös ur ögonen på honom ;) När den kom hit så var ögonen stora som tefat, han pekate och väste fram "bum bum". Han älskar bum bum! eller det kanske va en onödig kommentar ;)

Själv är jag nu inne på funkis/utvecklingsstörnings kursen. Nu gäller det att snappa upp så mycket som möjligt gällande lagar. Annars satsar jag faktiskt på MVG rakt över. vorde ju nästan skammligt annars ;)

Barnen är på dagis/skola, olle jobbar och JAG ska plugga.. jag ska.. ska bara.. jo jag ska!

Hi hi, nu kom Linnéa på YT. antons tjej alltså! Måste komma på något jag kan hyra in henne på innan hon blir för dyr.. får ordna en fest för sjungandets skull ;)

Längtar SÅ till torsdag. jag ska vara en riktig jävel och komma med 5000 frågor som han SKA svara på. Denna gången ska han inte få vifta bort oss som han gjorde i augusit!

Nej nu ska jag.. nu måste jag..

Av Helena - 26 januari 2012 20:44

I dag har vi varit inne på ortopedtekniska och pratat nya ortoser till john. ett par som är lite likande de han har, men ändå inte.
Det stora kruxet kommer när vi ska scanna hans fötter. detta är som en gipsavgjutning, men det görs med laser istället och så ritas det upp på datorn... MEN, alltid ett men, han måste vara stilla!
Jag tyckte att det var bäst om han sov! Men nä, vi fick en tid kl 15, då sover INTE john!
Vi får se hur det går, annars blir det gips ändå.

Mycket annat händer inte nu. han tar sig ingenstans alls på golvet nu längre. förhoppningsvis är det bara en period.
De sa på dagis iof, att han hade ålat på golvet! va, hur långt, frågade jag. Jo det gick så bra och så visade hon upp ca 15-20 cm... För några veckor sedan ålade han från vardagsrummet till köket!

Men vi väntar med spänning på den 2/2, ska bli intressant att se vd han har att säga då!

Och ni som inte har mig på fb, vi ska ut och resa i april! det ska bli SÅ kul! och skönt, för den delen! jag längtar!

Av Helena - 23 januari 2012 21:30

Jaha, ett tag sen sist. men det är ganska lugnt nu på hab fronten och vatten gympan har inte kommit igång ännu. Ja det finns liksom inte så mycket att skriva om.
Men han blir, vad jag tycker, bara svagare och svagare. det han kunde göra ena veckan känns omöjligt nästa. idag kunde han inte ens dra sig fram på golvet. Ok han har bara kunnat några meter innan, ibland från vardagsrummet och nästan ända till köket, men idag gick det inte alls!
Så tradigt när det går bakåt! Och magen är inte lika bra längre! resulax 4 ggr på 3 veckor.
Gnälligast, matvägrar och i går kväll fick han näsblod :(
Lille gubben, vart ska detta sluta?!

i morgon ska vi in och fixa pass till barnen, vi ska resa! ännu inte bestämmt vart och när, men vi SKA!
På torsdag är det inte till OT och fixa nya ortoser/skenor till fossingarna. ett par ledade ska vi ha.. läste ni "SKA" ;)

Jag går på max dos voltaren och mår riktigt bra! bättre än vad jag mått på många år! Så nu känner jag att jag orkar krigas ;) funderar på att skicka in ansökan om HK tillstånd... får se..

Nä nu får det räcka. har suttit här i timmar i dag, har pluggat om lagar som en tok!

Nu är jag trött! ljudbok och johnsi gos! ;)

God natt!

Av Helena - 17 januari 2012 22:54
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Helena - 13 januari 2012 22:13
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Helena - 12 januari 2012 18:36
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Helena - 11 januari 2012 21:11
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Helena - 11 januari 2012 08:45

Jaha, då va dagen här. Dagen med nya provtagningar, under "lugnare omständigheter"! Ja ja, vi får se hur det går.
Det jag inte förstår är att laktat + aminosyror hänger ihop och att dessa två kan bli förhöjda om de skriker. Enligt vår läkare så kan de inte bli förhöjda SÅ fort, men enligt hennes kollega kan de det.. Vem ska man tro på? jag sa till ssk på hab att det kändes sådär att få två svar som går helt emot varandra! hon förstod och tyckte att det va ju inte så bra! Någon av dem kanske ska läsa på lite, får se vem ;)
Men även om de nu blir förhöjda om de skriker, hur lång tid tar det då innan de går ner till normalt igen!?
John ska få ett "sugrör" i armvecket, så ska han få ta det lugnt, förhopningsvis somna, iom att han även ska få lugnande, så ska de ta provet senare. Undra NÄR senare är!? Har ju ingen lust att bara sitta där och glo i timmar! Som tur är följer mamma med, så jag slipper iaf sitta ensam!

Och kl 15.45 idag har vi bvc. detta har jag missat sen september, så det är väll på tiden att vi går dit! oops!

jaha, nähä, jaha.. Kanske borde fixa till sig som man kan visa sig utomhus!?

Skriver säkert ett rabiat inlägg senare i dag om hur det har gått ;)

Ha en bra dag!

Ovido - Quiz & Flashcards