Direktlänk till inlägg 14 september 2012

oj oj oj

Av Helena - 14 september 2012 17:40

va längesen det va jag bloggade. och som vanligt har jag ingen aning om vad jag senast skrivit om, vad jag berättat eller vad jag hade tänkt berätta.. och jag går aldrig tillbaka och läser innan jag bloggar igen ;) så fungerar det här! ;)

Vi har inte kommit längre i diagnosen. så va väll det ganska klart. möjligen så kan han ha CP i form av diplegi. men det får vi se och jag har ju lärt mig att INTE säga vad jag tror, direkt till läkaren, utan jag får gå omvägar och linda in vad jag tror så att DE får komma fram till vad jag trott från början.. ska man skratta eller gråta!?

John ska få testa på konduktiv pedagogik, kanske skulle vara något för dina pojkar Kristina!? Det kan vi prata om på fb ;)

John ska även få prova ut en ny elrulle, en skvirrel (tror jag att de stavade den) Ekorren som de på hmc säger, för det är lättare att säga ;) den ska vi provköra den 8/10. sen va det läkaren 12/10 fick vi veta idag. Och konduktiv pedagogik är redan nu på måndag.. späckat schema, så har vi det!

Vi väntar även på att en snickare ska höra av sig för att komma hit och göra en kostnadsberäkning på kommande bostadsanpassning. MEN han ska inte räkna kronor och ören för det säger "nissen" på BAP att det gör vi i nästa steg. Allt ska göras MINST 5 ggr, för det får INTE gå för fort, för då hänger inte "nisse" med!
I går hotade jag honom att ju längre han drar ut på det ju äldre blir john och snart får vi nog även dra med hela köket i anpassningen.. det va första gången han inte hade svar på tal och inte svammlade/fnissade bort ett svar.. denna gången sa han "jaha!?" sen va det tyst..

Nu har även Mia fått EDS diagnos. ja det va inte så mycket mer att säga om det.

Jag är snart klar i skolan, mer behöver vi inte säga om det heller. har en inbokad tenta.. en dag ;)

äh, nu får det vara nog. jag tycker inte det är kul att blogga längre ;)

hej svejs

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helena - 26 juni 2019 18:56

  hej läsare!  Fick idag ett mejl om en ny kommentar här i bloggen. Och det va kul! Alltså kul att bloggen fortfarande lever!  Jag har tänkt på bloggen då å då genom åren, men hade helt tappat adressen hit, alltså ens vilken portal jag bloggat ...

Av Helena - 1 januari 2015 21:24

Fick friska upp minnet helt med både kolla upp inloggningsnamnet och lösenordet. kom faktiskt inte ens ihåg adressen hit, vilken av alla bloggar som jag skrev på! ;)  men nu jäsiken!    Låg och funderade i natt på vad jag/vi varit med om nu und...

Av Helena - 25 juli 2012 12:00

då har sommarne kommit, iaf för ett par dagar. jag måste säga att jag har lite problem när det växlar mellan 13 grader och dagen efter är 25. John är på dagis och leker med alla barnen, jag frågade hur det kunde komma sig att han på 2 dagar har sliti...

Av Helena - 2 juli 2012 20:18

Efter att ha försökt få tag på AT sen igår så ringde hon mig på kvällskvisten. snacka om att ha mycket att göra! Hon ville prata med mig om 2 saker. elrullen + bostadsanpassningen. Super! det va ju dessa två saker jag ville prata med henne om! Först ...

Ovido - Quiz & Flashcards