Alla inlägg under december 2011

Av Helena - 30 december 2011 13:39

Nu bär det av ut till stråvalla för att träffa Erika och Werner, faster + make och även faddrar till john.
Det blir inte så ofta nu när de bor 9 timmars tidsskillnad härifårån (det blev rätt nu va?)
Ska ha med rullen, det kan alltid impa på teknikintresserade werner ;)

Bloggar nog en sväng till senare. har liksom inte så mycket mer att skriva nu.

eller jo, jag skickade ett aggresivt mejl till en av de som rättar inlämningsuppg. jag hade "bara" fått G. hon skrev att jag skulle ge exempel på frågorna för att få ett högre betyg. Jag HADE gett exempel på ALLA frågor, så jag undrar om hon mest har tagit ett gäng mejl och skickat ut samma betyg på alla.. Men det är inte ok! jag ska ha en förklaring!

Nu sticker vi!   

Av Helena - 30 december 2011 00:09
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Helena - 28 december 2011 21:57

john´s läkare ringde, därav överskriften ;)
Hon sa att det fanns en massa prover som hon väntade svar på, tyvärr skulle hon gå på semester i 2 veckor, men orkade jag inte vänta så länge så kunde jag ringa till barnavdelningen så kunde de berätta provsvaren. Dock är det så, när jag gjort det förr, att de säger t.ex at provet X ligger lite för högt, alt. lågt. Men dom har ändå ingen aning om sammahanget och hur john är, så vi får aldrig några fler svar än just själva provresultatet, och oftast kommer det mer funderingar då.
Tyvärr som jag skrev igår, så va det 2 föräldrar som skrivit till mig ang att det kan vara ep fast eeg´t visar UA, men det lyssnade jag inte på. Tyvärr va det då så att läkaren la fram just detta med. Jag tyckte ju att vi kanske kunde glömma hela den här historien, för 1 anfall är inget anfall. MEN 1 anfall va ändå såpass att vi skulle ha god uppsikt över honom nu.

Även laktatvärdet va inte så som jag trodde. Hade läst någon blogg där en mamma skrivit att hennes dotter fått högt laktat då hon va väldigt ledsen, jag tänkte ju att det va likadant för john, MEN nej! Så fort ökade inte mjölksyran i blodet.. attans!


Ja ja, bara att vänta och se vad som händer.

Själv har jag haft migrän hela em, som tur är BARA em. men det va den dagen det...

Av Helena - 27 december 2011 21:41

Nu har vi fått svar på eeg´t. Det visade inga förändringar, så det va ju väldigt skönt! Fick tyvärr snabbt höra om de som har barn som inte heller visat något på eeg´t men ändå har epilepsi. Men det har jag inte läst! Det orkar vi inte med för tillfället!
Även laktatet har jag hittat en bra förklaring på, som inte behöver dras vidare! Han va ledsen, då ökar laktatvärdet, punkt slut!

Så nu väntar vi bara på att läkaren kan ringa efter nyår så att vi kan gå vidare!

Lägger väll även detta i den öppna bloggen, så fler får svar på gårdagens blogg.. :)

Och pluggat har jag ännu inte gjort! drar mig in i det sista! ;P   vink vink 

Av Helena - 26 december 2011 21:42

Jaha, så va denna julen gjord.
Har varit en lugn jul, sånt gillar vi! Julafton hos farmor och farfar, lunchen va dock hos gammel mormor och morfar, och nu annandagen hos mina päron.
MEN väntan är ju fortfarande inte över... EEG´t ligger och gnager i skallen 24/7 och jag vill bara att de ska ringa och berätta för mig hur det verkade! Och varför laktatet låg så högt som det gjorde. (det fick jag reda på i fredags när jag ringde och jagade dem då)
Men har de inte ringt innan kl 15 i morgon då ska det jagas tills jag får ett svar!

 
Ja och sen borde jag plugga lite till.. eller jag ligger fortfarande någon vecka i före, men hellre det! Men just detta kapittlet är väldigt mycket äldreboende/äldrevården, me don´t like! så det går väldigt trögt för tillfället!


Även mia ska kallas i början på januari, så då börjar utredningen på henne med. Ja så sen kanske det bara är pappan i familjen som räknas som frisk. vi får se, vi får se.
Jag längtar iaf en hel del till slutet på feb så jag helt säkert vet vilken av alla typer av sjukdomen jag har. Känns långt bort, men som vanligt går det väll alldeles för fort!

Nu väntar nog sängen, om jag inte ska plugga lite först.. ska känna efter lite till..

Kram och god mellandagsrea jakt ;)

Av Helena - 22 december 2011 21:57
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Helena - 19 december 2011 20:01
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Helena - 17 december 2011 11:11

Hur säger man till en liten kille "kissar du så får vi åka hem" så att han GÖR detta!?

Nu är det sulky race på en väldigt liten yta, allt för att stimulera en väldigt ostimulerad och gnällig john!

Får de bara ett urinprov så får vi åka hem, alt. att han inte har kissat på ytterligare 2 timmar, då åker vi ändå och så får vi lämna in ett prov i varberg, då får vi nog köpa med julmust hem (johns favvo, det skrev jag inte !!) Allt för att han ska kissa!


Det blir EEG till veckan och har vi tur där, så får vi göra det i varberg istället för att åka hit ner igen! Men han kanske va lite för ung för att göra det i varberg.. ja ja, vi får se.

Jag vet vad jag ska göra när vi kommer hem! städa en nerkräkad bil! :/ Hoppas det inte kommit för mycket på sätet. johns stol går ju alltid att vränga av tyget och slänga i maskinen, värre med ett bilsäte har jag hört ;) och jag som ändå tänkt att sätta dit "spark skyddet" tänk om tanken kommit till handling, då hade jag inte haft något kräk på sätet nu!

Ja ja.. nu tillbaka till väntan!

Ovido - Quiz & Flashcards