Alla inlägg under juni 2012

Av Helena - 29 juni 2012 17:22

suck. idag va ingen bra dag.
Känns som åskan hänger i luften, tryckande huvudvärk hela dagen, och deppig!
Läst om några fina små barn, vissa som har fått lämna oss och sina familjer alldeles onödigt tidigt, och vissa som finns med oss men som är sjuka av olika slag.
Vissa som har det där gemensamma, även om det är fruktansvärt och hemskt. å så vi, som inte har någon att vända oss till. som har det som vi. Hör ju själv hur ego det låter att resonera så, men det är så himla ensamt!
Vi får fajtas för ALLT, för att vi står här i landet "ingenstans" och jag orkar inte fajtas mera. Och får man lite lust att ta en fajt, ja då tror på fan att de inte svarar, de som man ska fajtas emot!

John´s hosta är iaf bättre, vi har inhalerat både koksalt och airomir och det har fungerat riktigt bra! Så nu är han på "dagis alla barnen" igen och tycker det är toppen. han leker och målar, får man som beskrivning varje eftermiddag   
Båda barnen har stora utslag av alla dessa småkryp. stora menar jag med upphöjda, stenhårda, 5 cm i diameter utslag. som kliar järnet förståss!

Nu går vi och grillar hemma hos mommo & moffa, med anton och kanske även "nea" (?)

Av Helena - 23 juni 2012 12:03

Då fick vi en delad midsommar, jag och olle, mia och john..
Men om jag börjar från i tisdags, så va john inne  och tog nya prover, allt från det vanliga med blodvärden till muskelsjukdomar. senare på tis em så ringde johns läkare och sa att de vita blodkropparna inte var bra alls.
Så det blev nytt prov på torsdag. de visade då att de vita blodkropparna hade återhämtat sig, men det va ändå ett annat värde som inte var bra. Vi skulle då hålla koll på john och han fick absolut inte ha feber. Fick han feber ändå, då fick vi åka ner till halmstad. Och vad hände på självaste midsommarafton. feber och förkyld.
Så olle och john åkte söderut och jag och mia åkt norrut.
Mia ville gärna kalasa med mig och john är ändå så "pappig" så det va lika bra att göra såhär.
Men efter nya prover nere i halmstad och ca 4 timmars väntan, så fick de ändå komma hem. proverna va ok.
Då va dock kl 21.30, så de valde att köra hem istället (hade jag med gjort)
Men efter att jag och mia hade kalasat färdigt vid en 23.30, så åkte vi oxå hem.

Ja det va våran midsommar det..

Av Helena - 17 juni 2012 21:47

 
Av Helena - 17 juni 2012 21:13

Nu VA det verkligen längesen!
Men har här hänt så mycket mer? nä..
Vi väntar på att läkaren ska skriva ett läkarintyg till försäkringskassan ang. bilstöd. Alltså att man får hjälp/bidrag att köpa en ny bil. Denna ska då även anpassas så vi kan få med oss hela parken av saker om vi nu vill det. Men att vi även ska kunna ta med permon när nu den behagar att komma hit!
Det ska isf bli en dodge, importerad från usa eller canada. men, vi får se. en snubbe från permobil.se kommer hit nästa vecka så vi får, som han sa "klämma och känna lite på bilen" ;) så det ska bli kul att se iaf!

I morgon kommer även bostadsanpassningen hit. vi har suttit och ritat före och efter skissar. har även städat iordning huset så det kunde se någorlunda ut!

Vi fick även varit på netonnet och köpt en dvd (hemmabio) och en dammsugare, jag sa till min make, som tvunget ville åka idag "får du en hemmabio, då får jag en dammsugare" så va det avgjort! ;)

John har även åkt på något virus, så han har prickar över hela kroppen, även i munnen, men detta skulle försvinna på en 3-4 dagar. jaha OM det nu inte försvinner? jo men det kommer försvinna på en 3-4 dagar.. ja ja.. så gör det inte det, ja då vet jag inte. sagt är väll sagt?! ;)

John har fått ytterligare 1 rulle, en nästan likadan, men den va felbeställd, så det var storleken mindre. men han sitter riktigt bra i den! ska bara balancera om den, flytta de stora hjulen längre bak, för den har en tendens att hela tiden tippa bak på stödhjulet.

John har även blivit lite starkare! japp! armarna är han väldigt stark i (känns när man får en snyting!) men han börjar iaf få en annan kontroll på kroppen så han känns starkare. Men nä, jag tror att hela han har tagit ett litet kliv framåt!

Jag vet inte, men har jag bloggat sen jag var med i tidningen? jag får väll se om jag ser det i förra blogginlägget, men annars så va jag iaf det. pratade med maria larsson, barn och äldre minister. detta ang att vårda sina anhöriga.

Jag pluggar ju, som ni kanske vet vid det här laget. jag har varit på praktik och blev även erbjuden jobb på denna praktikplats. så under sommaren ska jag plugga 100% och jobba timmar på det. gött! ;) men kursen jag har mitt i sommar är "habilitering och rehabilitering" så det BORDE inte bli så svårt! ;)

Äh, nu får det va..
Vink vink

Ovido - Quiz & Flashcards