Alla inlägg den 12 september 2011

Av Helena - 12 september 2011 08:32

Hej alla följeslagare! Då kanske det va dax att uppdatera lite igen.

Vi har nu då 3 st gåstolar hemma. 2 st pottor. Men bäst av dem alla är fortfarande matstolen! Vi ska lämna tillbaka "ponny" gåstolen, den fungerar ungefär som att man själv sitter på en cykelsadel och ska försöka gå samtidigt! Å det är inte det lättaste. Och iom att vi siktar på att han SKA gå, så är det bäst om han får det så bra som möjligt med hjälpmedlena! Så nu står den mest bara och tar plats! Så även med en av pottorna! den vi fick först. en jätte bra liten blå potta, som nästan mer ser ut som en fotölj ;) MEN den senaste varianten vi fick hem är en kombo duschstol och potta, så vi har höjt upp den så den kan köras in ovanpå toalettstolen! DET är bra!
Det är även beställt en NY gåstol till john... 1 eller 4 vad är det för skillnad ;) Nej, detta är en "rullator" gåstol fast storleken större än den han har.

Var och köpte nya skor till john. börjar bli lite sådär att ha sandaler ute i det blöta gräset! Köpte ett par kavat för 500:- ! hade med ortoserna och vi hade hela ETT par att välja på! Så det va bara ja eller nej ;)
Men jag tog hem dom. lät lapparna sitta kvar, sen fick han ha dom på i ca 5-10 minuter. Av med skor, ortoser och sockar för att granska fötterna. stortån va alldeles röd och klämd! :( Så det va bara att köra tillbaka med dom igen! tänker inte ha ett par halvbra skor för 500:- ! Så vi ska åka in till OT och köpa ett par där istället.

Undra om jag kanske ska ta tag i det på en gång! Har vi tur, vilket vi säkert inte kommer ha! så får vi hit dom innan fredag! nej, jag är inte så hoppfull på det!

Här kommer lite bilder oxå! det har jag ju skrivit länge nu! Men nu har jag fått ny dator, fått å fått, jag har köpt den själv ;) Men nu går allt betydligt snabbare ;)

   

Ovido - Quiz & Flashcards