Alla inlägg den 22 september 2011

Av Helena - 22 september 2011 22:10

hej läsare!
Ska börja med den helt fantastiska helg vi hade på kolmården med RBU! Att se alla dessa solstrålar som hoppade bäst de kunde i sina rullisar när markoolio kom upp på scen! Och ingen kollade konstigt på någon annan, så som man kan se på stan om en "utanför normen" går förbi. många glooor verkligen! Här va det ingen skillnad!
Allt va så fint så jag blev riktigt rörd!   

Och äntligen få träffa Emma!! Vet inte vad jag ska skriva där! Va som vi hade känt varandra hur länge som helst! det bara blev liksom! Så en helg kör vi neråt, bara jag och olle, sover på hotell och bara umgås med emma!! =D


Känns nästan skönt att inte ha lika mycket tid som förr! att inte hinna med att sitta här vid datorn 24/7 , men lite hinner jag med!
Som att sälja av en massa vinterkläder och skor som mia haft, på tradera såklart. Ett par av skorna, eller kängorna, var ett par Ecco som va SÅ bra! Vi hade sparat dom till nästa barn, ett par svarta, så det passade ju vilket som, MEN det passar inte med ortoser :( Skit oxå! så hellre att sälja dom än att de står här!
Men jag fick åkt in till ortopedtekniska och beställt ett par skor åt john, så de kommer på onsdag. ett par helt ok skor! MEN (många men e det nu ;) jag gick förbi ett par Etnies, skiiit söta! så jag kunde inte gå förbi, jag slog till! testade med ortoserna när vi kom hem, bara att stoppa i dem och de va på mm att dom kunde knäppas, så knappast att det går när även foten är i. det är skit, men oj va fina dom är! det får vara "transport skorna" ;D

I morgon ska vi in till hab, liksom 3 dagar nästa vecka! I morgon är det psykolog och kurator.
Måndag är det inskolning på dagis, för första gången!!!
Tisdag är det vatten gympa med john, första gången!!!

ons är det att hämta skorna.

tors, den enda dagen vi är 2 st, är det ingenting!!!

fredag är det utprovning av två nya gåstolar + en rullstol!? Rullstolen trodde jag va ute ur bilden nu när det fungerade såpass bra med gåstolen, ja förutom kullerbyttan ;) men det är ju alltid värt att testa! Den ena gåstolen är storleken större än den gula han har. Den andra gåstolen är en ny på marknaden, eller iaf ny i detta sjukhusets sortiment! så det är inte bara SG och HT som ska vara med, utan även tillverkarna! Det ska bli spännande! hoppas dom har någon som håller i hop honom lite mer än den gula gör. han hänger ungefär som när man ser en apa som hänger och vajar på en gren, förutom att armarna inte är rakt upp :/

Hoppas på att min bok kommer på posten i morgon, så att jag kan plugga vidare! in i medicinens värld ;)

Nu går jag och knyter benhögen i en loppsäck!!!

Ovido - Quiz & Flashcards