Direktlänk till inlägg 30 september 2011

mycket hab denna veckan!

Av Helena - 30 september 2011 18:58

I måndags va första dagen på inskolningen på dagis. john verkar tycka att det kommer vara helt ok! :D

I tisdags va det första gången på vatten gympan. John gillade det väldigt mycket! Han skrek (glad) och tjoade mest av alla! Eller de andra sa ingenting, DET gjorde john! ;) JAG va helt färdig efter att ha suttit på huk i 1 timme! men jag vänjer väll mig ! Trodde ju självklart att john skulle vara trött efteråt, därav att vi inte skulle till dagis. Tji fick jag! den enda som va helt slut, det va jag!
i onsdags hämtade vi ut de nya skorna på ortopedtekniska. jätte fina som dojjor! Men dom va lite väl svåra att få på! Detta kommenterade sjukgymnasten idag och skulle prata med OT om det verkligen skulle vara så här! personalen på FK va helt svettig i går efter hon hade fått på dom!
I torsdags va det dagis igen. jag lämnade honom ett tag och gick och satte mig i personalrummet. Skulle haft med mig mina skol böcker! kändes ganska onödigt att sitta där i ca 1 timme utan att göra något! Men nu har jag lärt mig, så dator och lärobok ska med hädan efter!

i dag, fredag, va det utprovning på hab MED Etac! Det va intressant att ha med någon av leverantörerna! Hon ändra och skruva, byggde om och funderade! Men tyvärr blev det ändå inte bra :( det enda som fungerade bra va stödet runt bröstkorgen, så jag funderar på om dom kanske kan sno ett sånt och sätta det på den stolen vi har hemma.. vi får se!
MEN vi ska även få hem en mini mini micro rullstol! Och john va SÅ duktig! han fattade galoppen på en gång och började rulla omkring! Det va häfitgt att se! Denna ska användas upptill gåstolen. han blir trött i benen av gåstolen, men är inte färdig lekt, så då kan han hoppa över i rullisen och leka vidare. Kommer nog bli perfa! Bild kommer såklart, när vi väl fått hem den! vet inte hur lång tid den tar att beställa :/
Efter 1½ timmes utprovning va det dagis. DET va inte så smart. john va helt slut! men vi kom dit, han lekte en stund, sen åt han och sen åkte vi hem! Ja la honom på sängen på en gång och gick och tog ut hunden. inte ett ljud hördes från john! Ringde mamma samtidigt som jag la mig i jämte john, sen sov han! ;) helt slut den lille killen!

Nu är det äntligen helg och i morgon är det sovmorgon!!!!

Hej svejs!

 
 
Tette

Tette

4 oktober 2011 19:47

Hej hej! Nu har jag hittat hit!! Va häftigt me liten rullstol! Och ni verkade ha haft det härligt på kolmården! Va roligt! Vi får höras snart! men du vet ju hur dålig jag är på att ringa ;) KRAAAAM på er!

http://www.nogg.se/tettelisa

Helena

4 oktober 2011 20:39

men hej tette!!!
Vi hade det kanon på kolmården och förhoppningsvis blir rullisen kanon! för oss alla!
Jag är inte bättre på att ringa dig ;)
Kram på er oxå! :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helena - 26 juni 2019 18:56

  hej läsare!  Fick idag ett mejl om en ny kommentar här i bloggen. Och det va kul! Alltså kul att bloggen fortfarande lever!  Jag har tänkt på bloggen då å då genom åren, men hade helt tappat adressen hit, alltså ens vilken portal jag bloggat ...

Av Helena - 1 januari 2015 21:24

Fick friska upp minnet helt med både kolla upp inloggningsnamnet och lösenordet. kom faktiskt inte ens ihåg adressen hit, vilken av alla bloggar som jag skrev på! ;)  men nu jäsiken!    Låg och funderade i natt på vad jag/vi varit med om nu und...

Av Helena - 14 september 2012 17:40

va längesen det va jag bloggade. och som vanligt har jag ingen aning om vad jag senast skrivit om, vad jag berättat eller vad jag hade tänkt berätta.. och jag går aldrig tillbaka och läser innan jag bloggar igen ;) så fungerar det här! ;) Vi har inte...

Av Helena - 25 juli 2012 12:00

då har sommarne kommit, iaf för ett par dagar. jag måste säga att jag har lite problem när det växlar mellan 13 grader och dagen efter är 25. John är på dagis och leker med alla barnen, jag frågade hur det kunde komma sig att han på 2 dagar har sliti...

Ovido - Quiz & Flashcards