Alla inlägg den 18 juli 2011

Av Helena - 18 juli 2011 21:52

Allt började den 10/7 (om jag inte minns helt fel) vi va ute en sväng på kvällen och han kändes lite kall på benen. vi gick in! Dagen efter kom febern som ett brev på posten! och detta är inte första gången det händer, alltså att han får feber bara för han blivit lite kall på kroppen! febern höll i sig i 2 dagar. skönt när den va över! han va frisk 1 hel dag! woho! sen kom den "älskade" hostan *ironisk som attans* Så nu har han haft hostao och varit allmänt krasslig sen i lördags. Nu kör vi bisolvon, molipect, "flåsaren" (vårt ord för astmainhalatorn) och alvedon. Hoppas att vi kan få bukt med detta innan det går för långt, igen..

Fick brev idag om att john ska börja på vattengympa i höst! fick även brev ang 15 månaders koll på bvc. vi har missat något besök hos bvc, men dom verkar inte bry sig, och vi har varken tid, lust eller ork att gå dit en gång extra. så vi väntar tills augusti.

Och om en vecka ska mia börja simskolan! kan nog aldrig bli för tidigt att barnen lär sig simma! hade en kille i min klass på gymnasiet som inte kunde simma! kul för honom när vi åkte och badade hela klassen och han satt i cafeterian och tittade på.. nej, så ska det inte bli här!

Har skrivit in besök hos hab ända fram till oktober idag, fast vattengympan går ända in i december, men det orkade jag inte skriva ;) Men den lär stadigt fyllas på med andra besök! bara nästa vecka så drar det igång igen, efter ca 2 veckors "semester" från hab och allt vad som nu hör till.

Vi har fortfarande inte fått något provsvar och jag funderar ganska ofta på vad svaret blir. är som en tyngd som hänger över mig och tynger ner lite mer för varje dag. Men det är väll bara att försöka sluta fundera på det. finns ändå inget som jag kan få reda på än på ja sådär 4 veckor :(
Ett jävla system det här. sjuk verkar man få vara, men va inte sjuk på sommaren! Då ska alla ha semester och "landet lagom" går ner på lågfart...

Olle står och grejar toa tak. får nog gå och hjälpa honom nu, och sen hoppas jag på att få sova inatt! blev inte mycket med det när john låg och hostade och grät hela natten till i dag. 5-5.30 somnade jag, då fick olle ta över!

Ha det, vi hörs!

Ovido - Quiz & Flashcards