Alla inlägg den 25 augusti 2011

Av Helena - 25 augusti 2011 16:47

ja jisses!
Äntligen blev kl 12.45 och vi kunde åka! hade väntat hela fm på att klockan skulle gå! förbi mia´s skola och plockade upp henne på vägen, sen bar det av in till HAB.

Anna kom och hämtade upp oss, sen gick vi vidare till ortopedtekniska. Skulle prova ut ståskalet, då john kniper så väldigt med tårna och strävar upp på tå hela tiden. Provade först med hans sandaler, som kommer från OT så teknikerna fick se.. det va väll sådär nöjda miner. ståskalet va det inget fel på, men fötterna, dessa eviga fötter!

ur skalet och sandalerna. trippade omkring lite på tå, för att visa upp sin gång. sen försvann OT. han sprang ut till bilen och hämtade 3 stora resväskor med diverse ortoser!
Först provade vi ett par låga. krångla på dom, krångla på sandalerna och sen i ståskalet.. njaaaaa.. inte helt bra...
Ut med john. av med alla grejer.
På med ett par  höga ortoser, krångla på sandalerna, sen ner i en gåstol! Ja, mycket bättre!
DÄR hade det gått 1 timme och vi skulle nu träffa kurator och psykolog. Nu blev det ju då lite gnälligt... OT va ju inte färdig! ortoserna skulle klippas till och sandalerna skulle få längre remmar.. Anna la fram lite försiktigt; ni tror inte att barnen kan stanna här med mig, så kan jag komma med dom sen!?

Visst! skitbra, så slapp man tänka på att underhålla john under samtalet med de två andra. ;)

Dom blev inte så imponerade över hur jag mådde. men det gäller ju att hålla skenet uppe och siktet inställt på "rakt fram"..
Där satt vi 1 timme, sen knackade det på dörren, då kom barnen ;) helt perfekt!


Anna berättade då att ståskalet hade dom tagit ifrån oss! lite skit förresten, kom jag på nu, har inte en enda bild på vårt rymd ståskal UTAN rymd på ;)

men ortoserna tar ju betydligt mindre plats! väldigt skönt!

Ja det va nog allt för idag, för nu fick jag väldigt brottom!

Bokbuss, fotbollslek och sen massage för mig!


Hej hej

Ovido - Quiz & Flashcards