Direktlänk till inlägg 18 juni 2011

Äntligen fick vi sålt bilen!

Av Helena - 18 juni 2011 15:14

Idga kom äntligen en "gubbe" och köpte bilen, som har varit till salu ett bra tag nu! Vi fick inte direkt så mycket som vi hade tänkt oss, men ett gäng tusen blev det! + att vi hade lite panik, då den ska besiktigas och skattas nu oxå, så om man räknar på vad vi "förlorade" på det han prutade, så gick det nästan +- 0 om man tänker på dom utgifter som kommer komma alldeles snart!


Jaha, vad händer annars en regnig dag som denna? Stefan och Bella + barn va här på besök i fm. john lyckades drämma till Kevin med flugsmällan rakt i ansiktet.. inte ok! = kevin i tårar!     (så fanns det lite roliga gubbar till det med )  


I kväll är det cykelfest här i byn, så vi lär väll få en hel drös med alkisar som ska skåla i korsningen kl 1 i natt.. men men, man kanske kan skratta åt någon med trasiga byxor och hjälmen på sne   


Annars sitter jag mest och väntar på att olle ska komma hem från jobbet..


Lite om john oxå kanske, det är ju ändå honom bloggen handlar om. Han har kört runt lite i sin/på sin ponny idag. Gjorde en fuling och sänkte den lite, så han slapp ha på sig sina kängor, så med tåspetsarna körde han runt, i maklig takt .
han fick inhalera lite igår kväll oxå, då han hostade några ggr i går, och hellre 1 gång för mycket än att det går för långt igen! Sen sov han som en liten prins. Ja, förutom alla de gånger han skulle vändas.. men men, det är vi (läs JAG) vana vid. Slapp ialla fall den där trösk maskinen som låg jämte mig natten till igår! han brukar Aldrig snarka (olle alltså) men den natten va det på både in och utandningen!
Såklart tog han ju upp att JAG då snarkar ibland.. Men som jag pratade och kom överens med Jennie; Nä det hörde jag inte, stördes inte av, så det är väll inte mitt problem..

 

 
 
Ingen bild

Ida

23 mars 2019 12:45

Hej, vad fick din son för diagnos i slutändan? Tack för din blogg. Med vänlig hälsning, mamma i liknande situation.

Helena

26 juni 2019 18:55

Hej. Förlåt för sent svar. Tyvärr kom det aldrig upp i mejl.
Han fick diagnosen CP vid ca 3,5 års ålder.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helena - 26 juni 2019 18:56

  hej läsare!  Fick idag ett mejl om en ny kommentar här i bloggen. Och det va kul! Alltså kul att bloggen fortfarande lever!  Jag har tänkt på bloggen då å då genom åren, men hade helt tappat adressen hit, alltså ens vilken portal jag bloggat ...

Av Helena - 1 januari 2015 21:24

Fick friska upp minnet helt med både kolla upp inloggningsnamnet och lösenordet. kom faktiskt inte ens ihåg adressen hit, vilken av alla bloggar som jag skrev på! ;)  men nu jäsiken!    Låg och funderade i natt på vad jag/vi varit med om nu und...

Av Helena - 14 september 2012 17:40

va längesen det va jag bloggade. och som vanligt har jag ingen aning om vad jag senast skrivit om, vad jag berättat eller vad jag hade tänkt berätta.. och jag går aldrig tillbaka och läser innan jag bloggar igen ;) så fungerar det här! ;) Vi har inte...

Av Helena - 25 juli 2012 12:00

då har sommarne kommit, iaf för ett par dagar. jag måste säga att jag har lite problem när det växlar mellan 13 grader och dagen efter är 25. John är på dagis och leker med alla barnen, jag frågade hur det kunde komma sig att han på 2 dagar har sliti...

Ovido - Quiz & Flashcards